Hivatal szervezeti struktúrája
Szervezeti egységek
Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal székhely település Szigliget
Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Badacsonytördemici Kirendeltsége
Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Nemesgulácsi Kirendeltsége
Hivatal létszáma 20 fő
1 fő jegyző
1 fő aljegyző
6 fő anyakönyvvezető, általános igazgatási, szociális és gyermekvédelmi, kereskedelmi, titkársági ügyintéző
2 fő műszaki ügyintéző
3 fő adóügyi ügyintéző
5 fő pénzügyi, munkaügyi ügyintéző
1 fő humánpolitikai és pénzügyi ügyintéző
1 fő ügykezelő
Feladatkörök
4.1. A jegyző feladatai
- gyakorolja a feladat- és hatáskörébe tartozó hatásköröket,
- vezeti a közös önkormányzati hivatalt, felelős a közös önkormányzati hivatalműködéséért és gazdálkodásáért,
- gondoskodik a közös önkormányzati hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekről,
- külső szervek előtt képviseli a közös önkormányzati hivatalt,
- tervezi, szerezi, irányítja és ellenőrzi a közös önkormányzati hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét,
- a közös önkormányzati hivatal foglalkoztatottjai tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat,
- ellátja a közös önkormányzati hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a vezető részére előírt feladatokat,
- megszervezi a közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzését,
- felelős a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés működéséért,
- elkészíti a közös önkormányzati hivatal SZMSZ-ét, szabályzatait, egyéb rendelkezéseket,
- kapcsolatot tart társintézményekkel, helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, intézményekkel,
- támogatja a közös önkormányzati hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét,
- elvégzi, gondoskodik, elkészíti, kapcsolatot tart, nyilvántartja, szervezi a közös önkormányzati hivatal székhelye és a kirendeltségek közötti feladat- és munkamegosztást,
- folyamatosan értékeli a szervezeti egységek és a közös önkormányzati hivatal tevékenységét, munkáját.
4.2. Az aljegyző feladatai
- vezeti a Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Nemesgulácsi Kirendeltségét,
- a jegyző tartós akadályoztatása és távolléte esetén ellátja a jegyzői feladatokat,
- ellátja a jegyző által munkakörébe utalt feladatokat
- kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.
Az aljegyző feladat- és hatásköre, valamint egyéni felelőssége mindazon területekre kiterjed, amelyet a részletes munkaköri leírása tartalmaz.
4.3. Ügyintézők
4.3.1 Költségvetési és pénzügyi ügyintézők feladat- és hatásköre
Főbb feladat- és hatáskörök:
- költségvetési rendelet tervezet elkészítése;
- költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
- normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
- a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
- a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése;
- könyvelési feladatok;
- áfa bevallások készítése;
- nyilvántartások vezetése;
- pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
- érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
- feladatkörhöz tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;
- a Hivatalhoz rendelt önállóan működő költségvetési szervek gazdasági feladatainak ellátása;
4.3.2 Humánpolitikai és pénzügyi ügyintéző feladat- és hatásköre
- a Hivatal személyzeti munkájával, képzéssel, teljesítményértékeléssel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs tevékenység; az intézményvezetők személyi anyagának kezelése, nyilvántartása; szabadság nyilvántartás vezetése; közfoglalkoztatottak, megbízási jogviszonyban foglalkoztatottak munkaügyi dokumentumainak elkészítése; a munkaköri leírások kezelése és aktualizálása;
- a polgármesterek és az önkormányzati képviselők, valamint a köztisztviselők vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségével kapcsolatos adminisztráció,
- előkészíti és közzéteszi a foglalkoztatásra irányuló pályázatokat;
- nem rendszeres bérek számfejtése, bérnyilvántartások vezetése;
- közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok (pályázat, szerződéskötés);
- az önkormányzatok és az intézmények leltározással kapcsolatos feladatai;
4.3.3 Adóügyi ügyintézők feladat- és hatásköre
Főbb feladat- és hatáskörök:
- a helyi adórendelet tervezetek előkészítése;
- az adó- és értékbizonyítvány kiállítása;
- adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
- a kivetett adók nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával és az információszolgáltatással kapcsolatos feladatok;
- végrehajtási eljárás;
- értesítők kiküldése, felhívások kibocsátása;
- a jogszabályokban előírt nyilvántartások, kimutatások vezetése, adatszolgáltatás teljesítése;
- talajterhelési díjjal kapcsolatos feladatok;
4.3.4 Általános igazgatási és szociális ügyintézők feladat- és hatásköre
Főbb feladat- és hatáskörök:
- anyakönyvi (születés, házasságkötés, haláleset) ügyintézés, az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó családi ünnepségek szervezése;
- hagyatéki ügyek intézése;
- birtokvédelmi ügyek;
- kereskedelmi igazgatási ügyek;
- termőfölddel, növényvédelemmel, fakivágással kapcsolatos ügyek;
- állatvédelmi, állategészségügyi feladatok;
- vadkár ügyekben szakértő kirendelése;
- más közigazgatási szerv, bíróság, ügyészség, bírósági végrehajtó, közjegyző, rendőrség, pénzintézet által a Hivatalba megküldött dokumentumok hirdetményi közzététele, valamint a termőföld adásvételi és haszonbérleti szerződések kifüggesztése, záradékolása, illetve azok továbbítása;
- személyi-, lakcím- és népesség-nyilvántartással kapcsolatos nyilvántartások vezetése, adatszolgáltatás teljesítése;
- önkormányzati segélyezési ügyek döntésre előkészítése;
- tankötelesek nyilvántartásával, a tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos feladatok;
- polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
- Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj pályázatok döntésre előkészítése, nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok;
- képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
- egyes ügykezelő feladat- és hatáskörébe tartozó feladatok ellátása;
4.3.5 Műszaki ügyintézők feladat- és hatásköre
Főbb feladat- és hatáskörök:
- közreműködés az önkormányzati beruházások, felújítások, karbantartási munkák előkészítésében, lebonyolításában, ellenőrzésében;
- településfejlesztési kérdésekben együttműködik a tervezővel;
- energiaellátással kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása;
- területfejlesztéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
- közútkezelői feladatokhoz kapcsolódó hatósági feladatok ellátása;
- ellátja a jegyző hatáskörébe utalt építéshatósági feladatokat.
4.3.6 Ügykezelők feladat- és hatásköre
Főbb feladat- és hatáskörök:
- a testületi ülések előkészítése;testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítése, tárolása, a képviselő-testületi döntések nyilvántartása;
- testületi határozat közlése az érintettekkel;
- nemzeti jogtár felületen az önkormányzati rendeletek közzétételével és a törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás;
- iktatási, irattározási és iratselejtezési feladatok;
- a polgármesterek és a jegyző, aljegyző hivatali levelezésével kapcsolatos ügyviteli, gépelésifeladatok;
- a Hivatal és az önkormányzatok kimenő leveleinek postázása, telefonközpont kezelése
- ügyfelek fogadása, tájékoztatása;
A Hivatalban foglalkoztatottak feladatait a munkaköri leírások tartalmazzák.