Közérdekű információkÖnkormányzatSzervezeti struktúra

Hivatal szervezeti struktúrája

Szervezeti egységek

Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal székhely település Szigliget

Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Badacsonytördemici Kirendeltsége

Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Nemesgulácsi Kirendeltsége

Hivatal létszáma 20 fő

1 fő jegyző

1 fő aljegyző

6 fő anyakönyvvezető, általános igazgatási, szociális és gyermekvédelmi, kereskedelmi, titkársági ügyintéző

2 fő műszaki ügyintéző

3 fő adóügyi ügyintéző

5 fő pénzügyi, munkaügyi ügyintéző

1 fő humánpolitikai és pénzügyi ügyintéző

1 fő ügykezelő

Feladatkörök

4.1. A jegyző feladatai

  1. gyakorolja a feladat- és hatáskörébe tartozó hatásköröket,
  2. vezeti a közös önkormányzati hivatalt, felelős a közös önkormányzati hivatalműködéséért és gazdálkodásáért,
  3. gondoskodik a közös önkormányzati hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekről,
  4. külső szervek előtt képviseli a közös önkormányzati hivatalt,
  5. tervezi, szerezi, irányítja és ellenőrzi a közös önkormányzati hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét,
  6. a közös önkormányzati hivatal foglalkoztatottjai tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat,
  7. ellátja a közös önkormányzati hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a vezető részére előírt feladatokat,
  8. megszervezi a közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzését,
  9. felelős a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés működéséért,
  10. elkészíti a közös önkormányzati hivatal SZMSZ-ét, szabályzatait, egyéb rendelkezéseket,
  11. kapcsolatot tart társintézményekkel, helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel, intézményekkel,
  12. támogatja a közös önkormányzati hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek, közösségek tevékenységét,
  13. elvégzi, gondoskodik, elkészíti, kapcsolatot tart, nyilvántartja, szervezi a közös önkormányzati hivatal székhelye és a kirendeltségek közötti feladat- és munkamegosztást,
  14. folyamatosan értékeli a szervezeti egységek és a közös önkormányzati hivatal tevékenységét, munkáját.

4.2. Az aljegyző feladatai

  1. vezeti a Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal Nemesgulácsi Kirendeltségét,
  2. a jegyző tartós akadályoztatása és távolléte esetén ellátja a jegyzői feladatokat,
  3. ellátja a jegyző által munkakörébe utalt feladatokat
  4. kiadmányozási joga van valamennyi igazgatási ügy tekintetében.

Az aljegyző feladat- és hatásköre, valamint egyéni felelőssége mindazon területekre kiterjed, amelyet a részletes munkaköri leírása tartalmaz.

4.3. Ügyintézők

4.3.1 Költségvetési és pénzügyi ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. költségvetési rendelet tervezet elkészítése;
  2. költségvetés végrehajtásához kapcsolódó tájékoztatók, beszámolók, zárszámadás elkészítése;
  3. normatív költségvetési támogatások igénylése, az azokkal való elszámolás;
  4. a Magyar Államkincstár részére teljesítendő adatszolgáltatások elkészítése;
  5. a költségvetés végrehajtása, a kifizetések teljesítése;
  6. könyvelési feladatok;
  7. áfa bevallások készítése;
  8. nyilvántartások vezetése;
  9. pénzügyi szabályzatok elkészítése, karbantartása;
  10. érvényesítői, ellenjegyzői jogkörök gyakorlása;
  11. feladatkörhöz tartozó adatszolgáltatási feladatok ellátása;
  12. a Hivatalhoz rendelt önállóan működő költségvetési szervek gazdasági feladatainak ellátása;

4.3.2 Humánpolitikai és pénzügyi ügyintéző feladat- és hatásköre

  1. a Hivatal személyzeti munkájával, képzéssel, teljesítményértékeléssel kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs tevékenység; az intézményvezetők személyi anyagának kezelése, nyilvántartása; szabadság nyilvántartás vezetése; közfoglalkoztatottak, megbízási jogviszonyban foglalkoztatottak munkaügyi dokumentumainak elkészítése; a munkaköri leírások kezelése és aktualizálása;
  2. a polgármesterek és az önkormányzati képviselők, valamint a köztisztviselők vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségével kapcsolatos adminisztráció,
  3. előkészíti és közzéteszi a foglalkoztatásra irányuló pályázatokat;
  4. nem rendszeres bérek számfejtése, bérnyilvántartások vezetése;
  5. közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok (pályázat, szerződéskötés);
  6. az önkormányzatok és az intézmények leltározással kapcsolatos feladatai;

4.3.3 Adóügyi ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. a helyi adórendelet tervezetek előkészítése;
  2. az adó- és értékbizonyítvány kiállítása;
  3. adófizetési kötelezettség megállapítása, adókivetés;
  4. a kivetett adók nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával és az információszolgáltatással kapcsolatos feladatok;
  5. végrehajtási eljárás;
  6. értesítők kiküldése, felhívások kibocsátása;
  7. a jogszabályokban előírt nyilvántartások, kimutatások vezetése, adatszolgáltatás teljesítése;
  8. talajterhelési díjjal kapcsolatos feladatok;

4.3.4 Általános igazgatási és szociális ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. anyakönyvi (születés, házasságkötés, haláleset) ügyintézés, az anyakönyvi eseményekhez kapcsolódó családi ünnepségek szervezése;
  2. hagyatéki ügyek intézése;
  3. birtokvédelmi ügyek;
  4. kereskedelmi igazgatási ügyek;
  5. termőfölddel, növényvédelemmel, fakivágással kapcsolatos ügyek;
  6. állatvédelmi, állategészségügyi feladatok;
  7. vadkár ügyekben szakértő kirendelése;
  8. más közigazgatási szerv, bíróság, ügyészség, bírósági végrehajtó, közjegyző, rendőrség, pénzintézet által a Hivatalba megküldött dokumentumok hirdetményi közzététele, valamint a termőföld adásvételi és haszonbérleti szerződések kifüggesztése, záradékolása, illetve azok továbbítása;
  9. személyi-, lakcím- és népesség-nyilvántartással kapcsolatos nyilvántartások vezetése, adatszolgáltatás teljesítése;
  10. önkormányzati segélyezési ügyek döntésre előkészítése;
  11. tankötelesek nyilvántartásával, a tankötelezettség teljesítésével kapcsolatos feladatok;
  12. polgári védelmi, katasztrófavédelmi és tűzvédelmi feladatok ellátása;
  13. Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj pályázatok döntésre előkészítése, nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatok;
  14. képviselő-testületi ülések előkészítésében való részvétel;
  15. egyes ügykezelő feladat- és hatáskörébe tartozó feladatok ellátása;

4.3.5 Műszaki ügyintézők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. közreműködés az önkormányzati beruházások, felújítások, karbantartási munkák előkészítésében, lebonyolításában, ellenőrzésében;
  2. településfejlesztési kérdésekben együttműködik a tervezővel;
  3. energiaellátással kapcsolatos önkormányzati feladatok ellátása;
  4. területfejlesztéssel kapcsolatos feladatok ellátása;
  5. közútkezelői feladatokhoz kapcsolódó hatósági feladatok ellátása;
  6. ellátja a jegyző hatáskörébe utalt építéshatósági feladatokat.

4.3.6 Ügykezelők feladat- és hatásköre

Főbb feladat- és hatáskörök:

  1. a testületi ülések előkészítése;testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítése, tárolása, a képviselő-testületi döntések nyilvántartása;
  2. testületi határozat közlése az érintettekkel;
  3. nemzeti jogtár felületen az önkormányzati rendeletek közzétételével és a törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás;
  4. iktatási, irattározási és iratselejtezési feladatok;
  5. a polgármesterek és a jegyző, aljegyző hivatali levelezésével kapcsolatos ügyviteli, gépelésifeladatok;
  6. a Hivatal és az önkormányzatok kimenő leveleinek postázása, telefonközpont kezelése
  7. ügyfelek fogadása, tájékoztatása;

A Hivatalban foglalkoztatottak feladatait a munkaköri leírások tartalmazzák.